Christmas in the UK!

8:00 am

Hi guys! People that are with me for a bit, know that I lived in the United Kingdom, for a couple of years. Today, I want to write about a couple traditions that are in England. Of course, there are a lot more and some of them I might forgot, but I just want to write about these that I remember.

PL: Cześć kochani! Osoby, które są ze mną jakiś czas wiedzą, że mieszkałam kilka lat w Wielkiej Brytanii. Dziś chce napisać o kilku tradycjach, które są w Anglii. Oczywiście, jest o wiele więcej i niektórych mogłam zapomnieć, ale chce napisać o tych, które pamiętam.
- Villages and Towns are decorated in lights and mostly a famous person switches them on. (in cities often)/ Wioski i miasteczka są ozdobione lampkami i zazwyczaj jakaś gwiazda włącza je (w miastach najczęściej)
- In nearly every house there is a mistletoe/ W prawie każdym domu jest jemioła
- When children write letters to Santa Claus, they usually put them in front of the fireplace/ Kiedy dzieci piszą list do Mikołaja, zazwyczaj kładą je przed kominkiem
- On Boxing day (26.12) people get dressed in costumes and have a swim in the sea, that btw. is freezing!/ 26 Grudnia (Boxing day) ludzie przebierają się i pływają w morzu, które tak w ogóle jest lodowate
- A really popular dessert is Christmas Pudding/ Bardzo popularne jest Christmas Pudding
- In the UK a really famous dessert is Christmas Cake, that is a rich fruit cake with a layer of marzipan and icing/ Popularne jest Ciasto świąteczne, które ma wiele owóców i marcepanu i lukru
- In the UK it doesn`t snow very often, white Christmas is 1 for 10 years!/ W UK nie pada często śnieg, zazwyczaj 1 na 10 lat są białe święta
- At school kids give festive cards to their friends/ W szkołach, dzieci dają kartki świąteczne swoim kolegom
- At Christmas parties there a really popular Christmas Crackers, that have small toys and sweets inside/ Na imprezach świątecznych, popularne są tzw. Christmas Crackers, któe w środku, mają małe zabawki i słodycze
- People get their presents on the 25th of December in the morning/ Ludzie dostają prezenty 25 grudnia rano
- On Christmas day only 13 percent of people go to church for a mass/ W dzień świąteczny (25.12) tylko 13% ludzi, idzie do kościoła na mszę
- On Christmas day The Queen gives a speech, but only 27 percent of people watch it/ 25.12 Królowa daje przemówienie i tylko 27% luzi ogląda je
- British people get their Christmas tree down really quickly, a couple of days after Christmas/ Anglicy bardzo szybko zdejmują swoją choinkę, bo kilka dni po świętach
- People decorate their house festive, at the end of November/ Ludzie dekorują świątecznie swój dom, pod koniec listopada

Did you knew any of these?
Merry Christmas
xx

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Ja również mieszkałam w Anglii jakiś czas i na święta najbardziej podobało mi się wymienianie kartkami świątecznymi. Potem się patrzyło kto ma ładniejsze i została po tym okresie cudowna pamiątka.
    http://ragazza99.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. świetny post, bardzo lubię takie posty innymi tradycjami. Chciała bym zamieszkać w UK i zobaczyć jak to jest. Pozdrawiam :)
    http://zakreconaaja.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Nie wiedziałam, że w UK tyle ludzi ma jemiołę w domu :)

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]

    ReplyDelete
  4. Ciekawy post, chyba nie potrafiła bym się tak szybko z choinką rozstać tym bardziej, że dom dekoruję dopiero parę dni przed świętami. Fajnie poznać inne zwyczaje!
    http://xartday.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Świetne ciekawostki, nie wiedziałam tylu rzeczy :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Nie wiedziałam przedtem o pływaniu w morzu.
    Niby zwyczaj wieszania jemioły jest dość rozprzestrzeniony na świecie, ale jeszcze nie widziałam jej w żadnym polskim domu...
    Dawanie kartek świątecznych szkolnym kolegom wydaje się być naprawdę świetnym pomysłem - trochę mi to przypomina dawanie prezentu w czasie szkolnej Wiglijki.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  7. Have a lovely Sunday. Compliments of the season.
    New post : http://www.melodyjacob.com/

    ReplyDelete
  8. Świetne zdjęcia! <3 Masz bardzo ładnego bloga i świetnie piszesz! Dobrze, że tłumaczysz, bo tak to bym nic nie zrozumiała haha :')


    http://klaudia-modelska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Zdjęcia są naprawdę genialne!

    Karolina
    http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. ładne zdjęcia i interesujący post, nie wiedziałam większości z tych...anegdot(?)
    http://alis-diy.blogspot.com/2016/12/postmas-4-ozdoby-diy.html

    ReplyDelete
  11. Bardzo fajny i ciekawy post :) O wielu ciekawostkach nie miałam pojęcia xd

    https://zwyczajnaminika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Ja słyszałam o słynnych crackerach z niespodzianką ;)

    Może chętna na wymianę obserwacji? Zacznij i koniecznie daj znać u mnie ;)
    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    ReplyDelete
  13. Zawsze fajnie poczytać o innych kulturach ;) Ciekawe!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    ReplyDelete
  14. Ja mieszkam w UK i mój mąż jest anglikiem niewierzącym :) tradycje jak najbardzie prawdziwe, uwielbiam christmas crackers i dekorowanie domu juz listopadzie hihi

    Pozdrawiam z Manchester

    https://marlena-parr.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  15. Bardzo ciekawy post. Uwielbiam poznawać kulturę i tradycję w innych państwach.
    Pozdrawiam, Elen z Papierowego Kubka!

    ReplyDelete

Spam will be deleted.